Het gas erop.....

10 september 2020 - Rüdesheim am Rhein, Duitsland

Vandaag op tijd wegrijden en meters maken... verder naar het noorden en terug naar de Rijn. Het is  voornamelijk snelweg, niet zo spannend, maar zo komen we wel na zo'n 5 uur aan op een mooie camping in Rüdesheim am Rhein. Er is voor nu nog een plek voor maar 1 nacht, maar morgenvroeg weten ze of er nog een extra nacht mogelijk is. Het zij zo...

20200911_12164320200911_121703

Als we staan, pakken we de fiets en rijden naar het centrum.

20200910_18473020200910_18092020200910_184741

We belanden in de Bayerische Hof, veel blank hout, bierpullen en Dirndljurkjes, waar een derderangs keyboardmuzikant allerlei bekende liedjes net niet zuiver ten gehore brengt, maar de sfeer is desalniettemin sehr gemütlich.....

In de avond rijden we naar een restaurantje dat op TripAdvisor goed stond aangeschreven. Nou ja rijden... het is in de laagste versnelling een belachelijk steile weg opklunen en uiteindelijk zelfs maar lopen. Met het zweet in de bilnaad bereiken we het pand, waarvan aan de buitenkant amper is te zien dat hier een restaurant huist. De ambiance is niet echt gezellig, al maakt de voortreffelijke schnitzel veel goed. We proberen nog wat plaatselijke wijnen... misschien leuk om een doosje of 2 mee te nemen. Maar dan bedenken we dat het onmogelijk is om hier met de camper te komen en om nou met 2 dozen op de fiets de berg af te dalen...dus we laten de wijn voor wat ie is... zo lekker vonden we die nou ook weer niet eigenlijk...

Op de markt nemen we nog een afzakkertje en fietsen naar de camping...