Zoek de zon op... dat is zo fijn!

6 september 2020 - Lignano Sabbiadoro, Italië

Het is nu zondagavond en het werd weer tijd om de reisblog bij te werken. Niet dat er veel is gebeurd. We hebben voornamelijk genoten van het heerlijke weer. Lekker relaxen, fietsje pakken, op ons gemakje naar het strand en in de late middagzon nog even terrasje pakken met een (daar zijn ze weer) Apérol Spritz en een Negroni, happie eten thuis of buiten de deur,

20200903_20291320200903_203016

afzakkertje met lampjes onder de luifel en lekker tukken. We zijn inmiddels goed gewend aan het 1.40m-bed, dus we slapen weer behoorlijk goed. Al blijft een tukkie in de schaduw op je strandbedje ook niet verkeerd. Àls je tenminste niet wordt gestoord door de verkopers met allerlei handelswaar of de "Cocobellooooo"-verkoper met een stem als een schorre zeehond (zie Video's).

Gisteren (zaterdag) was het duidelijk wisseldag op de camping. Veel buitenlanders vertrokken, maar nog veel meer Italianen arriveerden, wat het gemiddelde spraakvolume om ons heen tot ongekende hoogten deed stijgen. Veel weekendgasten vermoedde Bert, die elkaar blijkbaar ook op de camping opzochten..... zonder blikken of blozen dwars door de hegjes vlak voor onze neus over onze plek struinend... Jacq's vuile blik leek echter afdoende. We hebben ze niet meer gezien. Dat zal ze leren ;P.

Vandaag de laatste toplaag 'aangebracht' op het strand.

20200903_12201520200903_122100

Ook weer even videocontact met het thuisfront gehad. En we merken dat we na 5 nachten klaar zijn met dit ritme, hoe lekker ontspannend het ook was. Een grote camping als deze zouden we normaliter niet uitkiezen, maar eerlijk is eerlijk: we hebben zelden zo'n goed onderhouden, schone Italiaanse camping gezien. Morgen breken we op en doen een 2e poging om naar Caldonazzo te gaan. We zullen tenslotte toch een keer richting het noorden moeten...