Dan maar richting Slovenië....

1 september 2020 - San Pietro al Natisone, Italië

Maandag begon met heerlijke zon, dus we besluiten maar weer een eindje te fietsen. Dit keer naar het oosten, helemaal langs het strand. Uiteindelijk belanden we in de haven bij Punta Faro. Daar liggen behoorlijk wat (zeil)boten aan de steigers. Blijft altijd leuk om even te bekijken.... De straat achter de boulevard brengt ons naar een immens lange winkelstraat, waar we een ècht niet lekker ijsje kopen,  blèèèghh, Jacq mooie olijfolie scoort en Bert zoals altijd gestaag richting einde-straat beweegt.... Nou ja, de meeste winkels sluiten toch om dit tijdstip (13.00u) en we trappen weer richting de camping. Het duurt niet lang of daar komt de volgende regenbui... we worden het wel een beetje zat, maar gezien de enorme ravage die de storm van zaterdagavond rond de Italiaanse meren heeft veroorzaakt, valt het hier nog mee. Niettemin, we besluiten om de volgende dag, dinsdag, verder te trekken. De bedoeling is om naar het meer van Caldonazzo te rijden.

Als we vanochtend uiteindelijk op weg zijn, met een zonnetje op de voorruit, besluiten we nog even gauw voor de zekerheid wat proviand in te slaan. Je weet tenslotte nooit waar je terecht komt. Op de parkeerplaats kijkt Jacq toch nog even naar de satellietbeelden van Italië en het lijkt erop dat we precies op het slechte weer afstevenen. Dus: de plannen bijstellen! Donderdag pas wordt het overal in Italië weer mooi weer en we besluiten toch maar richting Udine te gaan, waar het volgens de voorspellingen in ieder geval nog een dag langer mooi is dan bij Caldonazzo. Op de camper-app vinden we een kleine camping vlakbij de Sloveense grens. De rit ernaartoe is prachtig, door het binnenland en met prachtig zicht op de bergen, waarvan de toppen grotendeels in de wolken zijn gehuld, ondanks dat wij vol in de zon rijden. Als die wolken daar nou maar blijven.....

We zoeken de camping in Pulfero en rijden er de 1e keer gewoon voorbij..Het blijkt een wel heel kleine camping te zijn, maar wel mooi aan de blauwe, heldere rivier Natisone gelegen.

20200901_165710camping Pulfero bij de Natisone

We zijn (op dat moment) de enige gasten op het grasveld. Bij navraag bleek iedereen gisteren vertrokken nadat het noodweer ook hier had huisgehouden incl. een omgevallen boom... Nou ja, we plaatsen de camper en er komt nog een man met een zwarte bus het terrein op. Als we even later richting het gehucht Pulfero lopen, komt ons een groep mountainbikers tegemoet die duidelijk blij zijn dat ze de zwarte bus op het terrein zien.

Pulfero heeft zowaar een café met terras en we pakken het zonnetje even mee met een drankje of twee...

PulferoGedenkteken 2e wereldoorlog Pulfero

We houden angstvallig de wolken boven de eerste bergkam (waartegen de camping ligt) in de gaten, maar kunnen helaas niet voorkomen dat ook hier een buitje op ons dak valt. Als het droog is, wandelen we terug naar de camper en het terrein is inmiddels gevuld met kleine puptentjes van de fietsers en nog 1 andere camper. Onder de overkapping van het toilet gebouw hangt aan lijnen diverse fietskleding te luchten/drogen en er wordt druk gesleuteld en gepoetst aan de fietsen.... de regen komt intussen weer naar beneden en we zijn weer oh zo blij met het comfort van een van camper...

Morgen wordt beter weer verwacht. Misschien maar eens de rivier langslopen en als het héél lekker is, even erin.... Maar nu lekker lezen, spelletje en ontspannen....